maandag 26 juli 2010

"Before and after" woonkamer



Een woonkamer is voor mij een plek waar je:

- je na een dag werken nestelt op een lekkere bank om een film te kijken of tijdschriften en boeken te lezen (dit alles uiteraard onder een fleecedekentje, ook al vallen buiten de mussen van het dak ;-)).
- omringt bent door persoonlijke spulletjes (een mooie vaas gevonden bij de kringloop, of die ene ingelijste kaart gekregen van een dierbare vriendin) en dingen uit de natuur (bijzondere gevonden schelpen die herinneren aan een vakantie, stukjes hout, bloemen en planten).
- aan een eettafel met lekkere hapjes dineert met je lief of bijkletst met vrienden.


De natuur in m'n huis vind je onder andere terug in de houten visgraatvloer en de sloophouten spiegel die best stoer is en voor een goede balans zorgen met de vrouwelijkere pasteltinten die hier en daar terugkomen in de kamer. Het zachte roomkleurig kleed geeft een duidelijke afscheiding tussen de zithoek en de rest van de kamer en voelt heerlijk aan de voetjes. Een oosters sfeertje vind ik ook geweldig vandaar het tafeltje met oosters dienblad en een poef gemaakt van hyacintbladeren (nota bene van de HEMA!).

De teakhouten kasten komen uit mijn vorige huis, op de foto zie je er een. Ik heb er ook een linnenkast (staat in de open keuken) en een dressoir van. Ik heb bewust gekozen voor een witte sidetable en eetkamertafel (eetkamertafel is bijna wit geverfd, foto's volgens snel!) want anders zou er, in combinatie met de vloer, wel erg veel hout zijn. De schouw en achtermuur zijn donkergrijs, de overige muren heel licht grijs. Grijs vind ik een rustgevende kleur waar mijn favoriete kleuren turkooize, roze, lila en groen mooi mee contrasteren. De bank had ik ook al, deze heeft een hocker maar in plaats van deze aan de bank, en dus voor de raamkant te laten, heb ik deze gebruikt als verrijdbare tafel door er een grijs groot dienblad op te zetten waar nu m'n vakantieschelpen op liggen.

De vorige bewoners hadden vele koude blauwtinten gebruikt, ook de tegels op de vloer gaven een koude uitstraling. De bank stond tegenover de schouw tegen de muur en voor de openslaande deuren (leek mij niet zo handig?!). Ik heb daar nu de sidetable geplaatst en de zithoek naar voren gehaald.
Hun meubels...tsja...ieder z'n smaak zullen we maar zeggen! ;-)

Hierbij de foto's, ze zijn wel wat donker doordat de zon niet schijnt en mis wel een beetje de bloemetjes in de vaasjes op de schouw, maar heb nog geen boodschappen gedaan, hihi. Ben erg benieuwd wat je ervan vindt!

***BEFORE: schouw/zithoek***


***AFTER: schouw/zithoek***



***BEFORE: zithoek***



***AFTER: zithoek***





***BEFORE: achterkamer***



***AFTER: achterkamer***

4 opmerkingen:

  1. Mooi! De kleuren die je hebt gebruikt zijn idd erg rustgevend en zijn met veel kleuren goed te combineren. De vorige bewoners hadden het naar mijn smaak ook te koel en strak ingericht. Dat van jou is veel gezelliger!
    Vind dat witte tafeltje met die grappige poten erg mooi. Waar komt ie vandaan, als ik vragen mag?! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk dat je het mooi vindt :)
    Witte bijzettafeltje is van de HEMA, stond rond maart in het foldertje en was er ook gelijk verliefd op. Helaas is ie inmiddels uit het assortiment denk ik maar een maand geleden zag ik nog wel 'n exemplaar het zwart staan dus heel misschien...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wooow, dat is een hele verbetering! Wat een rust. Vooral de schouw met spiegel vind ik mooi! Ik ben ook zo blij met mn huisje. Het liefst ging ik helemaal niet meer naar mn werk!

    xxx Evy

    BeantwoordenVerwijderen
  4. yay de spiegel hangt!! En zag ik daar ook een leuke schelpenkrans :P Kom snel weer een bakkie doen :) X

    BeantwoordenVerwijderen