vrijdag 12 augustus 2011

Heerlijk het regent!


Wat te doen op een regenachtige vrij dag... Gelukkig genoeg! Genieten van een tomatensoepje, m'n nieuwe boek, eindelijk weer eens bloggen en schilderen!

Ik heb me onlangs opgegeven voor een online workshop 'Paint Free' van Wyanne http://wyartjewels.blogspot.com/p/painting-free-online-class.html
Omdat er copyright op haar workshop zit (logisch) kan ik de opdracht niet helemaal uit de doeken doen maar het kwam erop neer dat je 30 minuten met een beperkt aantal kleuren los moest gaan.

Vond het heerlijk om te schilderen zonder een plan vooraf en zonder dat het iets moest worden. Niet te geloven hoe snel de 30 minuten voorbij  kunnen gaan.


Uiteindelijk heb ik er twee gemaakt. In het eerste schilderij zag ik dingen terug waarmee ik momenteel persoonlijk aan het worstelen ben, hou die ook liever voor mezelf. Op zich wel mooi te zien dat persoonlijke gevoels onbewust over kunnen worden gebracht in een schilderij... Mijn tweede poging zie je hierboven, ok, geen meesterwerk ofzo maar dat was ook niet de bedoeling. Heb er in ieder geval van geleerd hoe fijn het is te werken met je handen in plaats van met je hoofd.

Denk dat ik morgen met m'n lief eindelijk eens naar het Van Gogh museum ga, staat hoog op m'n to-do-list en nu het toch nog niet bepaald lekker weer is. Volgende week schijnt het wel weer zonnig te worden..do hope so! Jullie nog leuke weekend plannen?

Liefs,
Lucy

2 opmerkingen:

  1. Wat maak je toch een mooie dingen! Lang leve de regen dus?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dankjewel :-) Voor vandaag is de regen niet erg, maar de zon is ook wel weer erg welkom hoor ;-)

    BeantwoordenVerwijderen