vrijdag 6 juli 2012

Zomerse salade

M'n lief werkte gistermiddag thuis en zo had ik even wat me-time om naar de kapper te gaan terwijl hij tussen het werken door voor Evi kon zorgen. Af en toe heeft ze last van buikkramp en het enige dat dan helpt is haar ondersteboven op je arm dragen. Niet altijd even leuk voor je rug maar het ziet er wel grappig uit zo'n tevreden ondersteboven kleintje, vooral op 'n mannenarm :)


Had ik ook even m'n handen vrij om een nieuw recept uit te proberen voor een zomerse salade. Moeilijk is het niet, kost alleen wat tijd doordat de doorgesneden tomaten met wat olijfolie, peper en zout en 'n basilicumblaadje 1 1/2 uur op 100 graden de oven in gaan.


Als de tomaten klaar zijn moeten ze even afkoelen en kun je 6 minuten wat boontjes koken en een dressing maken met 2 theelepels grove mosterd, 1 eetlepel witte (of rode) wijnazijn, 1 teentje knoflook en een halve eetlepel honing. Daarna de rucolasla over de borden verdelen, pijnboompitjes roosteren en alles met wat feta op de borden leggen en *voila* een heerlijke zomerse salade om nog even na te genieten
 van een heerlijke zomerse dag!



3 opmerkingen:

  1. Hoi Lucy,

    Bedankt voor je reactie op mijn blog, ik kom ook even bij jou gluren. Wat n lieve mooie baby heb je! En die salade ziet er heerlijk uit, ben jij ook vegetarier?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel en leuk dat je even op m'n blog komt kijken! :)
      Ik ben geen vegetarier maar eet wel alleen biologisch vlees en heb ook vleesloze dagen zoals deze dag er een was.

      Verwijderen